SEO článek může začátečníkovi pěkně zavařit. Na co si při psaní musíte dát pozor?

  • Home
  • Blog
  • Novinky
  • SEO článek může začátečníkovi pěkně zavařit. Na co si při psaní musíte dát pozor?

Napsat úspěšný SEO článek není vůbec snadné. Začínající SEO copywriter při něm propotí nejedno tričko, protože vytvořit kvalitní text, který je perfektní po všech stránkách, je prostě dřina – i kdyby šlo jen o to, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu. Musí být naprosto originální, přínosný, UX friendly a tím práce autora rozhodně nekončí. 

Především v počátcích je toho opravdu hodně, co se budete muset naučit, a rozhodně stojí za to, seznámit se se základními SEO tipy. V tomto článku se zaměříme na zakázané techniky, které vyhledávače velmi tvrdě trestají penalizací, nebo dokonce i banem. Tyto techniky se používají často cíleně, ale nováček je může dělat i z nevědomosti. Neznalost webového zákona ovšem neomlouvá, takže se pohodlně usaďte a pusťte se do čtení.

SEO článek nenapíšete za půl hodiny. Někdy nebudou stačit ani dva dny

Kvalita se nedá ošidit ani uspěchat. Kvalita se musí oddřít. Pokud si z nedostatku času vypůjčíte nějakou tu větičku, nebo dokonce celé pasáže odjinud, poznají to úplně všichni. Zadavatel, čtenář (ano i čtenáři, nepodceňujte je) a úplně první vás odhalí se vší parádou vyhledávač. 

Ten “podvodníky” nemá vůbec rád a trestá je velmi přísně. Vaše kariéra copywritera tak může skončit dřív, než začala. Kopírování textu je jednou ze zakázaných technik, které se zodpovědný copywriter vyhýbá jako čert kříži i za cenu probdělých nocí a posouvání deadlinů a jiných větších, či menších obětí, kterým se během své kariéry prostě nevyhnete. 

Pozor!

I texty na internetu podléhají autorskému zákonu. Pokud si text od někoho nedovoleně vypůjčíte, porušujete jeho autorská práva. Takže kromě toho, že budete mít z ostudy kabát, může po vás autor požadovat finanční náhradu škody. 

Kopírování a jiné Black Hat SEO praktiky

Black Hat SEO je souhrn všech zakázaných technik, které lidé využívají (většinou úmyslně) ve snaze obelstít vyhledávač, aby se danému webu zvýšilo hodnocení nebo, aby se posunul směrem nahoru ve vyhledávačích. Ve většině případů mají ale tyto akce jen krátkodobý efekt. Pak následuje tvrdý trest. Penalizace a bany se sice dají odstranit, ale není to jednoduché ani levné.

Za co vás roboti určitě nepochválí?

  1. Duplicitní obsah – nejde jen o klasické kopírování, ale také o podobný text, který se na jednom webu objeví více než jednou. Vaše texty musí být vždy unikátní. Nesmíte tedy kopírovat ani sami sebe. Sice vám nehrozí obvinění z plagiátorství, ale vyhledávač z vás nadšený rozhodně nebude. 
  2. Nepřirozené nadužívání klíčových slov (keywords stuffing) – optimalizovaný text obsahuje klíčová slova, ale všeho moc škodí. Ne, opravdu to textu nepomůže, když je nacpete téměř do každé věty. Keywords stuffing provádí někteří “experti” cíleně, ale je to také častá začátečnická chyba. Někdy stačí opravdu málo a vůbec v tom nemusel být úmysl. S klíčovými slovy je třeba si vyhrát a hlavně text jako celek musí být čitelný a musí působit přirozeně. 
  3. Article spinning – kolikrát se vám stalo, že jste na různých webech četli stejný článek, jen byl napsaný trochu jinak? Article spinning je další manipulativní technika, kdy se jeden text různě přepisuje (manuálně i automaticky), tak aby nebyl vyloženě duplicitní. Dělá se to za účelem indexace obsahu. 
  4. Špatné UX – stránka s článkem se načítá věky. Rychlost načítání stránky také ovlivňuje hodnocení. Načítání zpomaluje třeba velmi velký obrázek. Pokud do textu přidáváte obrázky, což je určitě dobře, nezapomeňte je předtím upravit a zmenšit.

Pište hlavně pro lidi

Texty se už dávno nepíšou jen pro vyhledávače. Při psaní mějte na paměti, že píšete pro živé lidi. Snažte se vytvořit optimalizovaný článek, který zaujme a poskytne čtenáři informace, které hledal. Samozřejmě pište bez chyb a dávejte si pozor na překlepy. Perfektní pravopis je důležitější, než si myslíte.

Žádný učený z nebe nespadl

Nikdo není bez chyby. V počátcích od vás nemůže nikdo chtít zázraky. Nicméně některé přešlapy si nemůže dovolit ani začátečník.

Kopírování textu je naprosté tabu. Pozor si musíte dát také na počet klíčových slov.

SEO je stejně důležité jako čtenář. Články musí tedy nadchnout nejen vyhledávače ale i lidi.

Jak se vám povedl váš první SEO článek? Za jak dlouho jste ho napsali? O čem jste psali? Nebo raději přenecháváte tvorbu svých textů profesionálním copywriterům a agenturám typu Topranker? Zkušenosti profíků vám mohou ušetřit spoustu trablů (jak dokládají i další recenze na Topranker), vlastní tvorba je zase svého duhu dobrodružství… Jak to vnímáte vy?

Budeme rádi, když se pochlubíte vašimi (ne)úspěchy.