Zpětné odkazy, bannery, reklama v emailu, remarketing, vychytané SEO, PPC kampaně… Reklama na internetu sebou nese požehnaně možností a výběr správné propagace vás tak může až zahltit. Jsme generací skloněných hlav a scrollování je jednou z hlavních činností dne, tudíž peníze vložené do online reklamy budou nezbytným krokem pro úspěšné podnikání. Plakátům sice na dobro neodzvonilo, ale kliknout se na ně nedá. A kliknout na tlačítko vložit do košíku je většinou cílem internetové reklamy. Jak se neztratit ve světě možností reklamy na internetu, jaké jsou možnosti a jak je správně zkombinovat?
Reklama na internetu: od všeho trochu
Reklama na internetu může mít velký dopad nejen na zvýšení vašeho obratu, ale také na vytvoření okruhu věrných zákazníků. Do pomyslného balíčku propagace online nespadá pouze pohyblivý banner, který naláká zákazníka na sezónní slevy, ale také zpětná péče o ty, co už nakoupili a další faktory. Mezi ně může patřit i to, co konkrétně jste se rozhodli propagovat a jak.Neexistuje univerzální návod na úspěch a je třeba zvážit i další faktory případného neúspěchu, mezi něž může patřit také atraktivita a pestrost nabídky vašich služeb. Občas je třeba přizpůsobit se poptávce nebo minimálně zjistit nabídky vaší konkurence. Reklama na internetu však může být i tak podstatnou částí na vaší cestě k úspěchu.
Co lze využít v online marketingu?
- Reklama přes vyhledávač: Textová reklama ve vyhledávání a PPC reklama mohou být nákladnější položkou při vaší cestě za úspěchem. Ale odpovězte si sami: Když si “googlíte” produkt, o který máte zájem, na kolikátý z odkazů kliknete? Sami byste jistě rádi patřily mezi jedny z prvních.
- Remarketing: Chytrý tah, který se dá ještě chytřeji kombinovat se zmíněnou PPC reklamou. Remarketing je oblíbeným nástrojem propagace díky přesnému cílení i možnostem, při kterých můžete zvolit i to, zda potenciální zákazník spatří již hledaný produkt, což jej může inspirovat k jeho koupi.
- Sociální sítě: Nástroje Facebooku a Instagramu se spojily v přehledné a intuitivní Creator studio, kde můžete nastavit jak placenou reklamu, tak si do zásoby napsat příspěvky, články či nahrát poutavá videa. Kontrola úspěšnosti daného příspěvku je otázkou pár kliknutí, stejně jako pravidelné aktualizace.
- Newsletter a chatbot: Myslete na to, aby byl newsletter něčím, co zákazníkovi doplní celkový obraz o vašem podniku či značce. Pokud vy sami automaticky mažete emaily s newslettery a přitom zvažujete jeho použití ve vlastním podnikání, zamyslete se nad tím, proč by ten váš neměl skončit v koši. Co se díky němu zákazník dozví a jak často jej posílat? Jak nezahltit a přesto sdělit potřebné? Péče o zákazníka se v posledních letech promítla i nárůstu tzv. chatbotů. Ať už na webu či facebooku, možnost rychlého kladení dotazů je rozhodně plusem.
Začněte s propisovačkou a papírem
Než se vrhnete do oslovení společnosti, specializující se na online marketing a reklamu, zklidněte mysl a sepište si hlavní body. Zamyslete se nad vaší cílovou skupinou a platformami, které pravděpodobně používá nejvíce. Již to vám může napovědět, do jaké formy reklamy investovat nejvíce. Do kolonky možnosti vložte i ty, kterých se možná obáváte – může mezi ně patřit například video. Ale jak se říká: odvážnému štěstí přeje, tak překročte komfortní zónu a hrajte si s nástroji reklamy na internetu. Díky průzkumu možností, způsobu, jakým komunikuje konkurence i konzultací s odborníky dřív nebo později určitě dosáhnete nejen představy, ale i reálného plánu reklamy na internetu, která vám sedne na míru.