O kvalitě firmy snad nejvíce vypovídají pozitivní zákaznické recenze. Topranker naštěstí na takové nemá nouzi. Ke konci naší SEO případové studie jednu takovou přikládáme, takže můžete sledovat trajektorii naší práce na optimalizaci klientova webu od první analýzy až po závěrečné hodnocení.
Začněme od Adama
Byli jsme majitelem erotického masážního salónu eroticmassagepraha.cz požádáni o optimalizaci jeho webu, kterému se nedařilo získávat dostatek zakázek. Jelikož na stránkách do té chvíle žádné SEO neproběhlo, je to dobrý příklad toho, co může taková optimalizace přinést.
- Rok starý web měl tři jazykové verze – CZ, EN a RU.
- Měsíční organická návštěvnost činila 723 návštěv, přičemž jen málokterou z nich pohnul web k objednávce.
- Stránky se pomalu načítaly.
- Nadpisy stránek tvořily většinou jen holé názvy masáže bez kontextu či klíčových slov.
- Špatně napsané a krátké texty, mizivý grafický obsah, stejná vstupní stránka pro každý dotaz a žádná CTA tlačítka – to vše výrazně oslabovalo konverzní potenciál webu.
- Na stránkách chyběly prvky k měření konverzí.
- Meta tagy neměly stránky vůbec.
- Vůbec se neuvažovalo nad tím, jak posílit míru prokliků na výsledek vyhledávače. Rich Snippets chyběly.
- Web neměl vnitřní odkazování.
- V indexu vyhledávačů se zaznamenávaly technické, duplicitní či jinak zbytečné stránky.
- Odkazový profil webu byl velice skrovný a navíc tvořený odkazy nízké kvality.
Jak naše optimalizace proběhla?
- Po analýze klíčových slov jsme se ohodlali k zásadnímu řezu – jelikož počet dotazů v ruštině byl prakticky zanedbatelný, ruskou jazykovou verzi jsme zrušili úplně.
- Z hlavních slov a frází zjištěných analýzou začala vyvstávat struktura stránek. Všechny stránky webu jsme kompletně přepsali a začali zároveň vytvářet a plnit textem nové.
- Přidali jsme stránku představující interiér salónu, aby podnik budil větší důvěru.
- Strukturu stránek jsme vylepšili (výpis hlavních benefitů, zpřehlednění informací, logická struktura textu, více grafických a vizuálních prvků.
- Stránkám jsme dopsali metatagy naplněné důležitými informacemi a obsahující klíčová slova. Přidali jsme Rich Snippets (o co se jedná čtěte zde) pro zlepšení šance na proklik.
- Zrychlení stránek jsme docílili vylepšeným ukládáním do cache a optimalizací obrázků.
- Stránky jsme lépe provázali vnitřním odkazováním.
- Vyhledávačům jsme zakázali indexovat stránky, u nichž to není nutné.
- Jelikož jde o lokální salón, vyplnili jsme také jeho profil na Google My Business.
Po optimalizaci vnitřní jsme pokračovali linkbuildingem
- Pohled na stávající odkazový profil webu (s tím, jak vypadá odkazový profil kvalitní vás seznámí tento článek) nebudil příliš nadšení. To se mělo brzy změnit. V první řadě jsme zrušili všechny stávající odkazy z nekvalitních stránek.
- Následně jsme připravili seznam autoritních a relevantních webů, z nichž čerpá odkazy konkurence. Z těchto webů jsme pak získali odkazy i pro našeho klienta.
- Vytipovali jsme fóra, kde by se daly přirozeně vkládat smysluplné komentáře s odkazem.
- Připravili jsme plán na psaní a publikaci PR článků rovněž obsahujících zpětné odkazy.
Níže můžete vidět, jak postupně rostla organická návštěvnost i viditelnost webu ve vyhledávačích.
Takto se vyvíjel počet domén i stránek odkazujících na klientův web.
7 měsíců SEO, růst návštěvnosti o 375%
Tak by se dal shrnout výsledek naší práce. Koncem října se organická návštěvnost vyšvihla na 3437 návštěvníků za poslední měsíc, což je vynikající výsledek. Většina této návštěvnosti byla z vyhledávačů – viz poslední obrázek naší SEO studie obrázek níže.
Předejme nyní závěrečné slovo našemu klientovi.
Egor
Majitel Number One Massage
Mnohokrát děkujeme společnosti Topranker.cz.
Spolupracujeme s nimi už téměř rok a již během prvních pár měsíců jsme zpozorovali vynikající výsledky. Skvělí lidé, rozumná cena a značná flexibilita při řešení všech záležitostí.
Jsou našimi spolehlivými partnery v rozvoji našeho on-line podnikání.
Plánujeme s nimi spolupracovat i nadále a to v rámci všech našich budoucích online projektů.