SEO je oborem, který je v mnoha směrech palbou na slepo. Jelikož algoritmy vyhledávačů jsou běžným smrtelníkům skryty a zároveň se neustále proměňují, krystalizuje spousta SEO taktik metodou pokus-omyl a řada z nich také časem ztrácí na účinnosti. Některé lze ale považovat za „stálice“. Pojďme se do následujících stránek pokusit vměstnat co nejvíce taktik, které již čas prověřil.
S dobrým obsahem přichází i dobré SEO
Možná to již zní jako klišé, ale i nadále platí, že tvorba kvalitního obsahu, který informuje, poučuje a přináší něco nového je jedním z nejlepších způsobů, jak zaujmout návštěvníky i vyhledávače. Content is king – a jeho tvorba nemusí stát majlant. Pusťte se do toho!
Mějte stránky, které jsou uživatelsky přívětivé
Ačkoliv název SEO znamená optimalizace pro vyhledávače, měli by to být především návštěvníci, na nichž by vám mělo záležet především. Mějte stránky, které jsou přehledně strukturovány a upraveny i pro uživatele mobilních telefonů. Do výsledků hledání se to promítne.
Mějte na stránkách recenze zákazníků
Věrohodné recenze zákazníků pomáhají zvýšit důvěru ve váš byznys a nezůstávají ani bez povšimnutí vyhledávačů. Snažte se každého spokojeného zákazníka přesvědčit, aby vám zanechal i pochvalnou recenzi! A snažte se vyhnout falešným recenzím – i když takových přibývá.
Mějte kratší název domény
Dlouhé názvy domén si lidé hůře pamatují. Pokud je to možné, mějte takový název, který jim v paměti utkví. Více než 15 znaků nedoporučujeme – a i to je dost!
Využijte breadcrumbs
Při strukturování vaší stránky nezapomínejte ani na „drobečky“, které uživatelům usnadní navigaci a umožní jim prozkoumávat váš web dále.
Nejen text, ale i obrázky a videa
Vyhledávače již nehledí jen na textový, ale i grafický obsah. Obrazové doplňky dělají stránku atraktivnější, poutavější a profesionálnější než kdyby se sestávala z pouhého textu.
Stále větší roli bude do budoucna hrát také vizuální vyhledávání, takže mít své produkty řádně obrazově zdokumentované se bude e-shopům a internetovým prodejcům hodit čím dál více.
Jeden nadpis H1 na stránku
Ano, správně – jen jeden nadpis H1 na stránku.
Rychlým načítáním ke spokojenějším zákazníkům
S pomalu se načítajícími stránkami dnes nemáte šanci. Podle některých studií vás každá vteřina navíc, o kterou se vaše stránky načítají, připravuje zhruba o dalších 10% návštěvníků. Rychle se načítající stránky budí důvěru.
Již jsme mluvili o tom, že máte mít na stránce obrázky a videa. Zapomněli jsme dodat, že byste je měli také optimalizovat, aby nezpomalovaly načítání stránky!
Zřekněte se spamových odkazů
Linkfarmy a spam odkazů – to již dávno není cestou k lepším pozicím ve výsledcích Googlu ani žádného jiného vyhledávače. Pokud na váš web nějaké takové odkazy vedou, mohou vás naopak ještě poškodit.
Naštěstí existuje i funkce „disavow“, s pomocí níž se můžete těchto nekvalitních odkazů „zřeknout“, takže na jejich základě vyhledávače nebudou hodnotit autoritu vaší stránky.
Pohlídejte si metatagy a meta description
Metatag a metadescription by neměl sloužit jen k protlačení co možná nejvíce klíčových slov do co nejkratšího prostoru. Měl by také zaujmout, nebo rovnou vyzvat k akci. Pamatujte, že pro řadu návštěvníků je tím prvním setkáním s vámi!
Nežijte jen z klíčových slov
SEO již dávno není jen a pouze o vhodných klíčových slovech. Vyhledávače jsou dnes chytřejší a všímají si i okolního obsahu a tematické relevance ve snaze napodobit skutečné uživatele. Uvažujte v širších souřadnicích a tvořte hlavně kvalitní obsah, i kdybyste měli někdy nějaké to slůvko obětovat!
Tolik k našim SEO tipům. Samozřejmě, jejich seznam by mohl pokračovat téměř donekonečna – jeho další rozšíření ale již necháme na Vás. Máte-li nějaké vlastní tipy, napište je do komentářů!