Tvorba webu – rady pro začátečníky i mírně pokročilé

  • Home
  • Blog
  • Novinky
  • Tvorba webu – rady pro začátečníky i mírně pokročilé

Tvorba webu, který přitáhne návštěvníky bude  patřit na začátku podnikání mezi stavební kameny  budoucího úspěchu.  V tomto článku poskytneme přehledně a jednoduše potřebné informace, na co je dobré při zakládání webu zaměřit  a na co nezapomenout. 

Tvorba webu krok za krokem 

  •     Za prvé si rozmyslete, kam chcete webové stránky zacílit. Neboli pro jaký účel budou vytvářeny.
  •       Určete si název domény. Vaše firma se jmenuje například Květinářství na Paloučku, doména může vypadat třeba takto: www.napaloucku.cz (ověřte si, zda je doména volná).
  •       Dalším krokem je výběr webhostingu. Jestliže tedy nedisponujete vlastním serverem, vždy bude nutné za webhosting zaplatit. Jedná se vlastně o faktické umístění webu, v prostoru internetu.
  •       Následuje samotné vytváření stránek. K tomu můžete využít odborníka nebo se o  to pokusit zvládnout sami prostřednictvím redakčního systému. Na výběr máte ze široké škály takových systémů a bude  jen na vás, jaký zvolíte.
  •       Dále je nutné napsat  a vložit na stránky kvalitní texty, které budou přitahovat či prodávat. Nejste-li si skutečně  jisti sami sebou, obraťte se odborníka. V tomto případě na copywritera. Ten napíše texty, které budou návštěvníka vašich stránek zajímat  a vybízet ho k akci, nákupu, sdílení a podobně.
  •       Webové stránky otestujte a to dříve, než ho spustíte “takzvaně na ostro”. Odhalíte tak případné chyby.
  •       Jedním z posledních, ale velmi stěžejních úkolů bude propagace stránek. V praxi to znamená, zaplatit si reklamu například na Facebooku či Instagramu, nebo spustit PPC kampaň. Ta by měla napomoci k tomu, aby  se  vaše stránky zobrazovaly na předních místech vyhledávačů.
  •       Aktualizace a průběžná údržba webových stránek. Jako u  všeho co chcete, aby vám dlouho vydrželo je nutné pečovat i o webové stránky. A průběžně je  aktualizovat.

Jak se webové stránky vytváří?

Určitě jste již v minulosti zaslechli, že se tak děje pomocí HTML jazyka. Zkratka HTML znamená HyperText Markup Language. Jedná se o speciální kódovací jazyk, pomocí kterého můžete bez problému přidávat, upravovat, vytvářet cokoliv, na webu. Narovinu si ovšem řekněme, že pokud nechcete platit odborníka a sami tento jazyk neumíte,  bude prakticky nereálné stránky vytvořit. Většina z nás tedy pravděpodobně využije redakční systém, kde si jednoduše pomocí šablony můžete svůj web vytvořit.

Propagace webových stránek

Pojďme si  něco více rozvést jeden z velmi důležitých bodů a sice reklamu, či propagaci.  Bez toho se úspěšný start webu neobejde. Jedním z nejlepších a nejúčinnějších nástrojů bude v této souvislosti je PPC kampaň. PPC je zkratka z anglického  Pay per click (PPC) – zaplať za kliknutí. V principu funguje tak, že  zadá-li návštěvník sítě do vyhledávače klíčové slovo obsažené na vaší  webové stránce,  objeví se mu na jednom předních míst.  Ten totiž nejdříve zobrazuje  placené odkazy.  V ten moment vás to ještě nic nestojí. Platit budete až ve chvíli, kdy zákazník skutečně klikne a dostane se na váš web. 

V pár jednoduchých bodech jsme uvedli, jak začít postupovat, pokud si chcete vytvořit své vlastní webové stránky. Podrobněji jsme se zaměřili na to, jak začít. Co třeba zvládnete sami a kdy je dobré  oslovit odborníka na danou oblast. Zmínili jsme také propagaci 

Viděli jste v poslední době nějakou povedenou propagaci blogu či e-shopu? Byly pro vás odborné pojmy v tomto článku zmíněné opakováním?